Campingdagbok 2023-05-18

Som första svensk någonsin flög Christer upp i rymden och för detta är denna torsdag röd som en mogen tomat. Följande fredag är en så kallad ”klämdag”. 

För oss med ”vanligt” jobb som har semesterdagar eller kompensationstimmar att ta ut är tillfället givet. En långhelg uppenbarar sig och möjligheter till en längre konvalescens i mitten av Maj tackar vi inte nej till. 

De hjältarna inom vård och omsorg och andra viktiga instanser som måste vara tillgängliga får dock vänta till planerad semester. 

Min Maria likaså. Annars hade vi vaknat i vagnen denna morgon.


Jag kör Maria till hennes pass i svinottan. Trots ledighet är dagen fullbokad. När Maria väl är avsläppt i tryggt förvar styr jag kosan mot Ica. I nästan ensamt majestät parkerar jag bland de få, sporadiskt utspridda bilarna. Det är alltså inte bara jag som är morgonpigg.


Hemma påbörjas en genomförandeplan över de sysslor som jag är ålagd att utföra. I morgon steppar vi upp grillningen till en ny nivå. För ett antal år sedan grillade jag i både tid och otid. Inte alltid till familjens glädje. 

Intresset försvann som en lurvig brakskit men nu börjar det komma tillbaka.


I morgon läggs det en Bacon explosion och heta kycklingklubbor på grillen. Om intresse finns kan jag länka till recept.


Jag hämtar Maria runt 15:00. Mina åtaganden är så gott som klara och min packning står redo. Nu ska Maria göra sitt. 

Drygt två timmar senare kom vi iväg. Medan min packning får plats i en vanlig ryggsäck och en necessär, krävs det åtskilliga väskor och plastpåsar för Marias packning.

Till hennes försvar så är hon förberedd på allt. 


Med bilen full kan vi susa vidare mot fritidshemmet på hjul. Vi möts av vänner och bekanta med välkomstdryck i högsta hugg. 

Kvällen ägnas åt uppackning och promenad runt de vackra vyerna. Innanhavet ligger som en spegel och trotts att vi har sett detta många gånger förr så tröttnar vi aldrig.


Vi säger godnatt och stänger in oss i vagnen, trötta efter dagens göromål. 

I morgon ska det grillas!








Kommentarer

Populära inlägg